Nodarbības apraksts
Autors
|
Dace Austra Balode,
Līva Goba
|
Tēma
|
Tēma VIDES ĶĪMIJA, bet
skolēns var izvēlēties, piemēram:
1) Ķimikālijas pārtikā
2) Ķimikālijas rūpniecībā
3) Ķimikāliju klātbūtne atmosfērā un ūdenī
4) Ārstniecības līdzekļu sastāvs
|
Audzēkņu vecums
|
Vidusskola – 16 līdz 18
gadi
|
Nodarbības mērķis
|
Veicināt ilgtspējīgas
attīstības kā personīgi nozīmīgas vērtības veidošanos skolēniem, veidojot
nevienaldzīgu attieksmi un pilsonisko aktivitāti, kā arī izpratni par
ekosistēmas un cilvēka saimnieciskās darbības procesiem, kas saistīti ar dažāda
veida ražošanu
|
Nodarbības uzdevumi
|
|
Sasniedzamie rezultāti
|
|
Kā nodarbībā īstenota izglītība ilgtspējīgai attīstībai?
Nodarbības tēmas aktualitāte mūsdienās nosaka tās tiešo saistību ar izglītību
ilgtspējīgai attīstībai, nodarbībai izvirzīti tādi mērķi un uzdevumi, kas
palīdz izprast sadzīves ķīmijas ietekmi uz cilvēku un vidi. Nodarbībā plānots
veidot ne tikai izpratni par cilvēku darbības ietekmi uz vidi un tās
mazināšana, bet ievirze rīcībā un vērtību maiņā. Projekta plānošana un kopīga
realizēšana projektu nedēļā palīdzēs veidot pozitīvus ieradumus ilgtermiņā,
izvērtēt tās ķimikālijas, kas tiek lietotas ikdienā un to ietekmi gan uz sevi, gan
vidi ilgtermiņā.
|
Nodarbības norises
apraksts
1)
Filmas
„Laika jautājums” kopīga skatīšanās ar uzdevumu atzīmēt savos pierakstos, kā
katrs ar savu rīcību var ietekmēt situāciju
2)
Skolēni
tiek sadalīti grupās pa 4 ar uzdevumu izveidot kopīgu projekta plānu par
izvēlēto tēmu.
3)
Katra grupa
klasei prezentē savu projekta plānu
4)
Refleksija
un diskusija par katru projektu
5)
Balsošana
par projektu, kurš tiks tālāk gatavots un īstenots skolas projektu nedēļā.
|
Izmantotie resursi
Lapiņa, L., Rudiņa, V. Projektu metode skolā : skolotāja grāmata :
eksperimentāls metodisks līdzeklis.
Rīga : Zvaigzne ABC, 1999. 87 lpp.
|
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru