sestdiena, 2012. gada 2. jūnijs

Nodarbība & filma "Laika jautājums" VIDES ĶĪMIJA


Nodarbības apraksts
Autors
Dace Austra Balode, Līva Goba
Tēma
Tēma VIDES ĶĪMIJA, bet skolēns var izvēlēties, piemēram:
1)      Ķimikālijas pārtikā
2)      Ķimikālijas rūpniecībā
3)      Ķimikāliju klātbūtne atmosfērā un ūdenī
4)      Ārstniecības līdzekļu sastāvs
Audzēkņu vecums
Vidusskola – 16 līdz 18 gadi

Nodarbības mērķis
Veicināt ilgtspējīgas attīstības kā personīgi nozīmīgas vērtības veidošanos skolēniem, veidojot nevienaldzīgu attieksmi un pilsonisko aktivitāti, kā arī izpratni par ekosistēmas un cilvēka saimnieciskās darbības procesiem, kas saistīti ar dažāda veida ražošanu
Nodarbības uzdevumi
  • Veicināt skolēnu izpratni un zināšanas par siltumnīcas efekta procesiem un cilvēka darbības ietekmi uz vidi, demonstrējot izglītojošu video „Laika jautājums”
  • Attīstīt pašmotivētu rīcību ekosistēmas saglabāšanai un uzlabošanai, mācīties plānot ilgtermiņa rīcību un izvēlēties līdzekļus ieviešanas izvērtēšanai
  • Veicināt spēju savstarpēji sadarboties un diskutēt, izmantojot argumentētus viedokļus, lai saskaņotu savu rīcību
Sasniedzamie rezultāti
  • Integrētu zināšanu un attieksmju kopums, kas caur projekta sagatavošanas procesu palīdz veidoties pašatklāsmei par iespējām un draudiem, ko cilvēks rada ar savu saimniecisko darbību.
  • Kā arī vērtību maiņa attiecībā uz nepieciešamību saudzēt un saglabāt ekosistēmu
  • Ieradumu maiņa attiecībā uz vides ķīmijas lietojumu pārtikā, sadzīvē, dažādu veidu preperātu lietojumā, tāpat arī uz ūdens un gaisa tīrības saglabāšanu.


Kā nodarbībā īstenota izglītība ilgtspējīgai attīstībai?

Nodarbības tēmas aktualitāte mūsdienās nosaka tās tiešo saistību ar izglītību ilgtspējīgai attīstībai, nodarbībai izvirzīti tādi mērķi un uzdevumi, kas palīdz izprast sadzīves ķīmijas ietekmi uz cilvēku un vidi. Nodarbībā plānots veidot ne tikai izpratni par cilvēku darbības ietekmi uz vidi un tās mazināšana, bet ievirze rīcībā un vērtību maiņā. Projekta plānošana un kopīga realizēšana projektu nedēļā palīdzēs veidot pozitīvus ieradumus ilgtermiņā, izvērtēt tās ķimikālijas, kas tiek lietotas ikdienā un to ietekmi gan uz sevi, gan vidi ilgtermiņā.




Nodarbības norises apraksts
1)      Filmas „Laika jautājums” kopīga skatīšanās ar uzdevumu atzīmēt savos pierakstos, kā katrs ar savu rīcību var ietekmēt situāciju
2)      Skolēni tiek sadalīti grupās pa 4 ar uzdevumu izveidot kopīgu projekta plānu par izvēlēto tēmu.
3)      Katra grupa klasei prezentē savu projekta plānu
4)      Refleksija un diskusija par katru projektu
5)      Balsošana par projektu, kurš tiks tālāk gatavots un īstenots skolas projektu nedēļā.

Izmantotie resursi
Lapiņa, L., Rudiņa, V. Projektu metode skolā : skolotāja grāmata : eksperimentāls metodisks līdzeklis. Rīga : Zvaigzne ABC, 1999. 87 lpp.



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru